torstai 5. huhtikuuta 2012

Simply the best

Osa 9


Astelin eteisessä hetken kuin ahdistunut häkkieläin. Lopulta näpäytin puhelimen auki.
Noora vastasi ennen kuin puhelin ehti edes hälyttää toista kertaa.
”JO OLI AIKAKIN!”
”Hei vaan-”
”Onko Akseli mennyt mun edelle?!”
”Mit-” aloitin hämmentyneenä.
”Mitä teidän välillä edes on?! Hän kertoi, että olet kunnossa, mutta anteeksi nyt-”
”Noora! Jos nyt viitsit kuunnella hetken, etkä keskeyttää koko ajan”, sanoin hiukan kovempaa, saadakseni äänen kuuluviin Nooran paasauksen alta.
”Arvaa vaan kuinka huolissani oon ollu?”
”Akseli kävi täällä-”
”No se on käynyt jo selväksi.”
Toisesta päästä kuului kova kolaus ja heti perään Henri kiroili raskaasti.
”Ja sitten sä kuulemma päästit Akselin sisään?” Noora kysyi.
”Kristiankin kävi tällä.”
”Ja sä vaan koko ajan kielsit mua tulemasta sinne! Ja sitten mä kuulen Akselilta että olet elossa”, Noora kuulosti hiukan kateelliselta.
”Ja hän suuteli minua”, jatkoin ja puristin silmäsi hetkeksi kiinni odottaen Nooran reaktiota.
”Etkä oo kertaakaan soit- MITÄ?”
Kuulin Henrin mutisevan jotain äänenvoimakkuudesta Nooralle.
”Kristian suuteli sinua?!”
Toisesta päästä kuului yskimistä.
”Odota hetki, Henri tukehtuu kahviinsa”, Noora sanoi.
Kävelin eteiseen ja kurkistin sälekaihtimien välistä pihalle. En tiedä miksi, mutta ehkä vain varmistin, ettei Kristian ole enää siellä.
”Niin anteeksi mitä tapahtui?” Kuulin Nooran taas puhelimessa.
”Öh, Akseli oli täällä yötä ja-”
”YÖTÄ?!”
”Niin, ja aamulla hänen lähdettyään Kristian ilmestyi ja suuteli minua”, selitin ja oioin hiukan tapahtumakulkua. Ei Noorankaan tarvinnut tietää kaikkea.
Noora repesi nauruun.
”Kuinka monta miestä sinulla on ollut siellä viimeisten kymmenen tunnin aikana?”
”Noora, tuo ei ole hauskaa”, sanoin ja nyrpistin nenääni. Noora kuvitteli taas jotain liikoja.
”Äh, odota olen jo matkalla sinne”, Noora sanoi ja sulki puhelimen.

Ei mennyt kuin parikymmentä minuuttia ja Noora oli jo ovellani.
Hän ryntäsi pyörremyrskyn tavoin sisään. Takki ja huivi lensivät tasolle.
”Alahan selittää”, Noora sanoi ja ryntäsi peremmälle. Hän vilkuili ympärilleen.
”Etsitkö jotain?” kysyin hämmentyneenä. Noora kumartui katsomaan sohvan alle.
”Todistusaineistoa. Luulisi sinun nyt tietävän, kun oikiksessakin opiskelet”, Noora sanoi virnuillen.
”Todistusaineistoa mistä…?” kysyin vielä enemmän hämmentyneenä.
Noora kääntyi taas katsomaan minua ja huokaisi syvään.
”Unohtunutta paitaa… tai boksereita…” Noora mutisi ja kurkisti sängyn alle.
”Noora älä viitsi!” kiljaisin. ”Ei mitään tapahtunut! Ja jos olisi, miksi olisin piilottanut mitään vaatteita sängyn alle?”
”Eikö?” Noora kysyi nostaen toista kulmaansa ja katsoi minua epäuskoisena. Hän jätti huomioimatta minun kysymykseni.
”Ei”, kiljaisin. ”Me nukuimme, Noora ihan tosi älä katso minua noin. Minä nukahdin hänen syliinsä.”
”Vai niin”, Noora sanoi ja mutristi huuliaan. ”Eikö ole mitään herkullisempia juoruja? Kävikö hän täällä suihkussa?”
”Noora älä viitsi”, huokaisin ja nostin molemmat käteni ohimolleni. ”Ei ole mitään juoruja.”
”Entäs Kristian?” Noora kysyi.
”Hän tuli pian Akselin lähtemisen jälkeen kun olin menossa lenkille”, aloitin ja pidin pienen hengähdystauon. ”Ja hän suuteli minua ja sen jälkeen minä pakenin.”
Noora repesi nauruun niin kuin puhelimessakin.
”Et ole tosissasi!” Noora kikatti. Hän näytti melkein pahaiselta teini-ikäiseltä.
Tyydyin vain tuhahtamaan.
Noora oli lysähtänyt sohvalle. Juuri siihen kohtaan, missä Akseli oli istunut. En voinut olla huokaisematta.
”Mitä huokailet?” Noora kysyi samantien. Vaikka hän nauroi niin, ettei meinannut saada happea, hän silti kykeni huomaamaan minusta kaiken.
”En mitään”, vastasin punastuen.
Noora virnisti taas keveästi.
”Sano nyt”, hän maanitteli.
Minä pudistin päätäni tarmokkaasti ja Noora huokaisi puolestaan.
”Voi, en ole pitkään aikaan nauranut näin paljon. Viimeksi silloin viikonloppu reissulla”, Noora mutisi.
Sohvapöydällä ollut kännykkäni tärisi voimakkaasti.
”Viesti”, mutisin ja syöksyin kännykkääni kohti. Noora nappasi sen kuitenkin nopeammin.
”Akselilta”, hän sanoi lyhyesti ja virnisti minulle.
”Noora, se puhelin tänne.”
”Mitäs hän sanoo”, Noora mutisi melkein kuin itsekseen ja näppäili kännykkääni syöksyin puhelinta kohti.
”Tuo on laitonta!” kiljahdin kun Noora virnisti lukiessaan viestiä.
”Älä viitsi Elena.” Noora heitti kännykän minulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti